McDonald’s stapt in als sponsor van Pokémon Go door haar fastfoodrestaurants in te zetten als zogenoemde gyms, waar spelers hun Pokémon kunnen trainen en laten duelleren. Dat beweert TechCrunch.

De Westerse wereld is helemaal verslaafd aan Pokémon Go, maar het land waar de beestjes hun oorsprong vinden heeft nog altijd moeten wachten op de lancering van het spel. Japanse fans kunnen naar verluidt vanaf woensdag hun geluk beproeven bij het vangen en trainen van Pokémon in de straten van hun eigen stad.

McDonald’s heeft 3000 restaurants in Japan die volgens TechCrunch gaan dienen als gesponsorde gyms. De hoop is natuurlijk dat de spelers van het spel een menu bestellen alvorens hun zoektocht voort te zetten. De deal komt op een sterk moment, nadat de interesse in Happy Meals – momenteel met Pokémon-thema – fors toenam in Japan.

Eerst servers op capaciteit

Niantic, het bedrijf dat Pokémon Go in de markt heeft gezet, heeft volgens de CEO gewacht met de lancering in Japan omdat het eerst wilde anticiperen op de grote servercapaciteit die vereist zal zijn om de enorme vraag in het land de baas te kunnen. In de dertig landen waar Pokémon Go inmiddels te spelen is – waaronder Nederland, de VS en Canada – is de app populairder geworden dan Tinder en Twitter.

De toevoeging van gesponsorde locaties kan Pokémon Go een extra zetje geven om op langere termijn populair te blijven. Het is ook een kans voor restaurantketens en detailhandel om meer voetgangers naar hun filialen te lokken.

 

 

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl